dag 4 - yosemite - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 4 - yosemite - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 4 - yosemite

Blijf op de hoogte en volg Samantha

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Curry Village

Na twee en een halve dag San Francisco vertrekken we vandaag richting Yosemite National Park. Net zoals de andere dagen zijn we weer vroeg wakker en zitten we na het gebruikelijke donut ontbijt om 7:15 in de auto.

Het is rustig op de weg en we zijn binnen no-time uit de drukte van San Francisco, het binnenland in. Onderweg kijken we onze ogen uit over het landschap dat zo anders is dan wat we kennen.

Na 2,5 uur in de auto besluiten we om onze boodschappen in te slaan bij de Savemarket. Ook hier kijk ik mijn ogen weer uit, het lijkt ongeveer op de albertheijn XL alleen is hier het brood niet zo vers.
Een donut is hier vergelijkbaar met een brood, het is heel taai en zacht helaas. Maar toch vinden we een stokbrood wat nog redelijk hard is.

Verder richting Yosemite en nadat we de entree hebben we gepaseerd kijken we onze ogen uit, wat een geweldig landschap en totaal niet vergelijkbaar met wat wij in europa hebben.

Nog maar even snel tanken voor we op de eindbestemming zijn. Waarna we allebei niet weten wat er nou precies in de tank gaat, op de gok er maar wat in gegooit en daarna pas gecontroleerd of het ook wel klopt. Gelukkig kunnen we heel goed gokken dat brengt vast wat goeds voor Vegas!

We besluiten om gelijk naar Glacier Point te rijden. Waar iedereen zegt dat je er niks bij kan voorstellen bij de Grand Canyon had ik hier al! Wat een geweldig uitzicht op Halve Dome en de Nevada Waterfalls en Yosemite Waterfalls. Zulke mooie rotsformaties en vergezichten. Na een paar mooie foto momenten en heerlijk te hebben genoten van deze onvergetelijke momenten gaan we weer richting Yosemite Valley.

We maken nog een korten stop bij de Bridalveil Fall waar een gigantische waterpartij naar beneden stort, met mijn gedachten in die waterval werd ik helaas uit mijn droom gehaald door toeristen die ook nog op de foto wilden voor deze waterval.

Om 17:00 eindelijk inchecken in ons nieuwe verblijf "Curry Village", de komende twee nachten gaan we in een tent slapen.
Ja behoorlijk primitief en uitkijken voor de beren, we hebben een speciale berenkluis waar echt alle eten en toiletartikkelen in moeten. Je mag niet bij de tent eten dat moet allemaal in "de lounge" en overal zitten sloten op.

Bij binnenkomst in de tent zag het er ook heel primitief uit en bedacht ik mijzelf dat ik zelf mijn bed moet opmaken omdat dat nog niet door iemand is gedaan.
Heerlijk met mijn jamaican biertje en zakje chips nog even genieten in de lounge en zo maar wagen in mijn primitieve tenten bedje...en hopen dat er vannacht geen beer naast mijn bed staat :D

  • 01 Mei 2015 - 06:16

    Jennifer:

    Nou zo te horen is het er echt . Ik ben nu net wakker dat ik dit lees.
    Voorzichtig daar met de beren en lekker slapen in de tent. Denk veel aan jullie.
    Mooie foto's en films maken.
    Veel kusjes voor jullie. Jennifer

  • 01 Mei 2015 - 08:17

    Patty:

    Hoi Jack en Sam de stad achter jullie gelaten op naar het prachtige landschap. Geniet van de geweldige natuur en haar verschijnselen. Hopelijk zien jullie toch wat beren! Have fun take care, liefs Patty.

  • 01 Mei 2015 - 20:47

    Mikie:

    Wat is het leuk om je reisverslag te lezen, ik beleef het zelf ook weer. Veel plezier daar

  • 01 Mei 2015 - 20:54

    Lilian:

    Hoi Jack & Samantha,

    Spannend om in een tent te slapen terwijl je weet dat er ook beren in de buurt kunnen zijn.
    Fijn dat jullie zo genieten van de prachtige natuur en dan weten dat er nog veel meer komt.
    liefs Lilian

  • 02 Mei 2015 - 11:53

    Marlous:

    He alle twee! Ten eerste goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen. Jullie hebben al veel moois gezien zo te lezen. Gaaf hoor! Geniet ervan en maak vooral veel foto's want ben heel nieuwsgierig!

    Veel liefs xx Marlous

  • 03 Mei 2015 - 09:23

    Tamara:

    Hey Jack en Sam! Wat bijzonder kamperen met het idee dat er beren op visite kunnen komen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Over een paar weken is het dan zover dan ga ik een van mijn droom reizen maken samen met mijn vader! Op deze site komt mijn reisverslag te staan en hopelijk nog vele andere die in de toekomst komen gaan.

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 4929

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Roadtrip West USA

Landen bezocht: