dag 14 & 15 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 14 & 15 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 14 & 15

Door: samantha jansen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

12 Mei 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vannochtend op tijd eruit want om 10:00 moeten we in sedona zijn. Eerst nog maar een makkelujk ontbijt... Zelf gebakken wafels!

Om 10:00 staan we paraat in sedona om samen met onze gids mike (een oude man van in de 60-70) een jeeptoer te maken. Via een hobbelige weg bracht hij ons in een rap tempo naar boven tussen de rode rotsen door! Onderweg vertelde hij nog wat leuke weetjes over de rotsen en dat er pas sinds 1902 echt mensen wonen. Dit is wel heel bizar dat er nog maar 3 a 4 generaties wonen. Helemaal boven in en inmiddels helemaal door elkaar geshaked hebben we een super mooi uitzicht over de rode rotsen! Na een paar mooie foto's weer op met de hummer naar beneden via de hobbelige wev met topsnelheid. Eenmaal veilig beneden gaan we door het toeristische dorp van sedona nog even een paar souvenir winkels af, ook bijna mijn cowboy laarzen aangeschaft maar ga toch nog even verder kijken.

Na heel veel souvenir winkels te hebben afgestruind besluiten we om wat dichter bij een aantal rots formaties te komen en een paar mooie shots te maken.

Aan het eind van de middag en helemaal into cowboys en indianen gaan we richting williams. Ergens wel jammer dat ik op deze mooie plek maar 1 dag heb gepland want het is hier zo mooi! Maar ook een goede reden om weer eens terug te komen!!

We komen pas laat aan in williams, rond 19:00 omdat we onderwwg nog boodschappen hebben gedaan. Ook gaf onze co-pilot (tomtom navigatie) aan dat het op een andere locatie was dus  hebben we moeten zoeken naar het hotel en dat terwijl we ook honger hadden.

Uiteindelijk motel 6 gevonden bleek dat er twee waren en we naar een andere moesten gaan.

Na het inchecken lekker een Mexicaanse maaltijd gehaald en deze op de schone nette kamer opgegeten.

Na een heerlijke nacht s ochtend rond 8:00 eruit en rustig ons eigen meegenomen ontbijt opgegeten. Helaas wel last van mijn rug door waarschijnlijk de jeepmassage en het hardeb bed.

In de ochtend gaan we eerst even door wiliams  heen hier loopt de route 66 doorheen dus er staan allemaal dingen die je doet denken aan de route 66. Ook allemaal souvenirwinkels waar we ook wat meenemen.

En ja eindelijk heeft mijn pa zijn cowboy hoed gevonden dus schaft hij deze direct aan... Zo blij als een klein kind. Nu nog de cowboyschoenen, overhemd en revolver.

Overigens heeft hij de hele dag met zijn cowboy hoed opgelopen en soms kwam er zelfs een hi haai, jippie jee uit zijn mond :)

In de loop van de ochtend gaan we richting de grand canyon, hier zullen we twee nachten verblijven.

We lopen langs de rim naar diverse uitzichtpunten en wauw wat is dit gevoel onbeschrijfelijk, een kippenvelmoment.

Na 5 kilometer en inmiddels 16:00 besluiten we te gaan inchecken bij bright angel lodge.

Eenmaal hier ingescheckt hebben we een kamer met een zeer klein bed, nog kleiner dan mijn twijfelaar thuis. Dat gaat hem niet worden dus gevraagd om een kamer met een groter bed, werden heel vriendelijk geholpen en met een extra bedrag krijgen we een kamer met kingbed en een eigen douche!

Met zonsondergang nog een paar mooue shots gemaakt en daarna lekker een hapje gegeten, weer even wat anders lekker pasta met groente en pesto.

• 12 Mei 2015 - 19:14

Annechien:

Hoi Sam en Jack, weer supermooie belevenissen! Gaaf! Fred Flinstone nog gezien onderweg? Blijf genieten, maar dat lukt wel! Veel groetjes, Annechien en Rene

• 12 Mei 2015 - 20:13

Jennifer:

Pappa blij met zijn cowboy hoed zit weer even in zijn jeugd. Doe voorzichtig en veel plezier de tijd gaat snel.
    Liefs Jennifer

• 12 Mei 2015 - 22:12

Mikie:

Hoi, wat overweldigend hè die grand canyon, zo ongelofelijk groot. Fijn dat jullie het zo leuk hebben en zo genieten
    Grtn van ons

• 12 Mei 2015 - 22:23

Patty:

Hoi Jack en Sam hier dan de cowboy groet, jippie ja do! Leuk plaatsje he Williams en natuurlijk THE Canyon, prachtig he. Nou lekker blijven genieten en ja ik denk ook dat het heen en weer schudden jou een pijnlijke rug heeft bezorgd. Maarja lekkere douche en bedje en dan zal het weer gaan. Have fun take care, liefs Patty.