dag 1 - southwest america - Reisverslag uit Russian Hill, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 1 - southwest america - Reisverslag uit Russian Hill, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 1 - southwest america

Blijf op de hoogte en volg Samantha

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Russian Hill

koningsdag 2015, al voor de wekker wakker en nog 40 minuten naar het plafond staren voordat ik er dan eindelijk uitga.
koffers staan al in maarn dus alleen een kwestie van douchen en telefoon meenemen.

Om half 6 sta ik samen met jesse bij mijn ouders op de stoep om samen naar schiphol te gaan...
Ik heb al vaker gevlogen en vaker gereisd maar deze keer is het toch anders en vliegt de adrenaline door me lijf!

Eenmaal op schiphol de boardingspass printen en het zou ook geen verassing zijn als die van mijn vader er niet uit komt, dus op naar de check-inn. Allemaal reizigers wachtend tot ze kunnen inchecken en ieder heeft zijn eigen beweegreden om in het vliegtuig te stappen... al die koffers en al die rotzooi die wij nederlanders wel niet allemaal mee nemen op vakantie.

Eenmaal de boardingspass ontvangen en dan nog eens blij nieuws mijn koffer weegt maar 18,9 kilo en die van mijn vader 16 kilo conclusie: in amerika kunnen we shoppen voor maar liefst 11,1 kilo.
Nog even een kopje koffie met mama en jesse en daar komt onze stewardess aan lopen! Mijn tante mike durft het aan om mijn vader en mij op onze wenken te bedienen op onze vlucht naar San Francisco.
Een laatste knuffel en kus en daar gaan we door de douane, naar het welbelovende land.

Ruim op tijd bij de gate aangekomen want wij verwachten een uitgebreide screening, papa krijgt een speciale behandeling maar ze hadden geen reden om hem in Nederland te houden. Op zich valt de controle reuze mee met wat er verteld wordt...

In het vliegtuig meteen het entertainment doornemen en welke films we tijdens de vlucht gaan bekijken, en allebei beginnen we ontspannen aan de nieuwe film van exodus: gods en kings.
Tussendoor een lekkere maaltijd: pasta, kaasjes, wijntje, likeurtjes... ja we worden als koningen bediend :)

Aan het eind van de vlucht heeft mike geregeld dat we nog even in de cockpit een kijkje mogen nemen! Erg leuk om mee te maken en wat zitten er veel knopjes in dat vliegtuig.

Eenmaal op amerikaanse bodem richting de douane, naar alle verhalen verwachten we hier nog wel even bezig te zijn maar dat valt reuze mee, alleen een vingerafdruk, geen rare vragen en ook geen koffer controle :D blijkbaar zien wij er zo vertrouwd uit.

Bij de autohuur mogen we zelf een mooie auto uitzoeken en dat wordt natuurlijk de laatse witte Ford die er staat, ja in deze auto kan ik mezelf de komende vier weken wel vermaken! Hij ruikt nog lekker nieuw en er zit een opendak raam in, lekker ruime auto.

Op naar het centrum van San Francisco, met Co-pilot op mijn tablet komen we in een keer op de bestemming aan waar we overigens veel te vroeg zijn. We mogen pas om 15:00 inchecken dus we moeten ons nog even twee uur zien te vermaken.
Besloten om een wandeling te maken en even wat shampoo's in te kopen, richting de Golden Gate Bridge en meteen wat mooie foto's gemaakt. Het is overigens lekker weer, de zon schijnt en het is behoorlijk warm.

Zo mooi van San Francisco, je ziet overal mensen die aan het sporten zijn, fietsen, lopen of op de fitniss toestellen in de stad, hier worden ze wel gebruikt!
Eenmaal voor 20 dollar aan shampoo's gekocht kunnen we daarna inchecken. Om 16:00 hadden we met mike afgesproken bij Union Squrae om wat te gaan eten, dat werd dus meteen onze volgende klim van onggeveer een 30 minuten vanuit het hotel.

En natuurlijk voor de mensen die mij kennen, was is vergeten om andere sokken aan te doen dus heb ik alweer een beginnende blaar op mijn voet :D.
Union Square, een van de weinige plaatsen in Amerika waar je lekker op terras kan zitten en genieten van de zon dat hebben we dus ook even lekker gedaan, de drie drankjes waren overigens even duur als de inkopen van de shampoo's.

Daarna een lekkere maaltijd naar binnen gewerkt bij "the cheesecake factory". Helaas kon het toetje (een overheerlijke cheesecake) er niet meer bij, dus marije ik ga morgen hier een cheesecake lunchen en het bewijs zal ik een foto van maken.

Na het eten merken we dat we behoorlijk moe zijn en beginnen we in te kakken., we zijn tenslotte al 24 uur wakker, al voel ik me ook niet zo brak als de keren dat ik zo lang wakker ben geweest in het verleden.

Na een behoorlijke klim zijn we weer op onze hotelkamer, welke er netjes en ruim uitziet! Een lekker warme douche en daarna lekker slapen, morgen weer een nieuwe dag.

  • 28 April 2015 - 14:36

    Tamara:

    Hoi meis!

    Wat een heerlijke start van jullie bijzondere reis en wat super gaaf dat Mike jullie mee de cockpit in heeft genomen en ze jullie on board heeft kunnen verwennen! Ik ben al super benieuwd naar jullie Alcatraz verhaal! Enjoy! En geniet van jullie bijzondere reis samen! Liefs

  • 28 April 2015 - 15:05

    Rob V:

    Mooie start van en mooie vakantie
    Wij blijven met belangstelling de belevenissen volgen

    Blijf ervan genieten
    Groeten Rob en Ilja

  • 28 April 2015 - 15:17

    Patty:

    Hoi Sam en Jack erg leuk om te lezen dat alles goed is verlopen en jullie het nu al naar zin hebben. Er wacht jullie nog zulke ontzettende mooie ervaringen. Veel plezier met Mike op Alcatraz, zij kan zeker als jullie Tour guide functioneren op het eiland. Geniet van het lekkere weer, ook compeed pleisters gekocht Sam? Liefs Patty.

  • 28 April 2015 - 15:19

    Patty:

    Leuke foto's trouwens!!

  • 28 April 2015 - 20:02

    Jennifer:

    Hallo
    Fijn te horen dat jullie het naar je zin hebben.
    Ga lekker genieten. Hier is alles ok en ik vermaak me best.
    Veel plezier in Alcatraz .
    Hou van jullie en doe voorzichtig .
    Liefs Jennifer

  • 29 April 2015 - 13:13

    Annechien:

    Hoi Samantha en Jack, leuk zo'n reisverslag, kunnen wij meegenieten. Heel herkenbaar. Veel plezier en groetjes Annechien en Rene

  • 29 April 2015 - 19:32

    Natalie:

    Hoi Sam en Jack,

    Fijn dat de reis goed is gegaan. Geniet er samen van. Ik ben heel benieuwd naar de rest van jullie reis. Dikke kus Natalie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Over een paar weken is het dan zover dan ga ik een van mijn droom reizen maken samen met mijn vader! Op deze site komt mijn reisverslag te staan en hopelijk nog vele andere die in de toekomst komen gaan.

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 4916

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Roadtrip West USA

Landen bezocht: