dag 2 - san francisco - Reisverslag uit Russian Hill, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 2 - san francisco - Reisverslag uit Russian Hill, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 2 - san francisco

Blijf op de hoogte en volg Samantha

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Russian Hill

dinsdag 28 april, 5:00 's ochtends ben ik klaar wakker, helaas wordt het niet meer slapen en ga ik rustig even mijn spullen in orde maken. Mijn eerste nacht heb ik heerlijk geslapen en zelfs geen dromen gehad :D

Mijn vader haalt het continentaal ontbijt bij de receptie op welke bestaat uit een croissant en een donut en een kop koffie, eenvoudig en prima als ontbijt aangezien we toch de hele dag op pad gaan.

Rond half 8 vertrekken we lopend uit ons hotel richting de pier waar we naar Alcatraz gaan, hier wacht mike al op ons en beginnen we de dag met een heerlijk kopje koffie.

Met de boot naar Alcatraz, het is nog mistig en het waait maar we zien langzaam aan de lucht steeds blauwer worden. Vanuit de boot hebben we een mooi uitzicht over de stad en de golden gate bridge die dus deels in de mist ligt.
Op het eiland besluiten we een audio tour te doen door de gevangenis, zeer indrukwekkend zeker omdat de engelse versie wordt ingesproken door oude gevangen en bewakers.
De cellen van de gevangingen zijn in het echt nog veel kleiner dan je ze in een film ziet en ondertussen bekruipt een claustrofobische angst door me heen.

Langzaam aan trekt de lucht blauw ogen en kunnen we ook een paar mooie plaatjes schieten van de golden gate bridge. Een mooi plekje vlak buiten de "recreation yard" waar de stank van vis echt niet uit te houden was, maar voor het plaatje toch deze overwonnen.

Na het gevoel van een gevangen te zijn besloten we ons weer naar de vrijheid te bewegen en iets op te zoeken voor een lekker hapje.
Op naar pier 39, wat is dit een leuke plek het doet mij een beetje denken aan de straat in disneyland waar je allemaal souvenir winkeltjes en restaurantjes hebt. Aan het eind om de hoek bekruipt de vis geur je weer van de zeeleeuwen.
Erg indrukwekkend om al die zeeleeuwen kruipend over elkaar te zien en de ene nog harder hoort brullen dan de ander.

Uiteindelijk een tentje gevonden waar we lekker in de zon konden lunchen, de Wipe Out Bar. Een heerlijke burrito met kip naar binnen zitten werken waarna je zeker vol zit! eten genoeg en ook meer dan voldoende.
Na deze maaltijd is beweging zeker nodig dus hebben we de klim door de stad richting het motel weer gemaakt.

Met de auto zijn we door lombard street gereden wat natuurlijk een unieke ervaring is en vanuit daar door gereden naar Twin Peaks, dit ligt net buiten San Franciso. Vanuit hier hadden we echt een geweldig uitzicht over de stad. Er gaat een WAUW gevoel door mijn lichaam, zo een grote stad heb ik nog niet eerder gezien in het echt en al helemaal niet vanaf boven. Door de harde wind zijn we hier niet lang gebleven, maar lang genoeg om even van het uitzicht te genieten.

Papa wilde graag over de golden gate bridge met de auto dus op met de Ford over de golden gate bridge hier weer hetzelfde WAUW moment!
In sausilito bij een italiaans tentje wezen eten, maar iets minder zware maaltijd op maar ook hier werd de salade in een grote portie geserveerd.
Inmiddels is iedereen na het eten weer helemaal kapot en brengen mijn vader en mij Mike naar haar hotel en nemen we afscheid aangezien ze morgen weer richting Nederland vliegt. Wel twee hele leuke dagen gehad samen met mijn tante erbij!



  • 29 April 2015 - 15:26

    Patty:

    Hoi Sam en Jack leuk dat het Amerikaanse leven jullie bevalt. De gevangenis op Alcatraz is echt een beleving zeker met de audio tour, alsof je er zelf middenin staat. Small met eten is al een hele hap in Amerika maar voldoende keuze met al die lekkere gerechten. The Golden Gate bridge zal je dus ook nooit meer vergeten, straks zien jullie deze brug in veel films terug. Op naar het volgende avontuur. Have fun take care, liefs Patty.

  • 29 April 2015 - 22:24

    Jennifer:

    Hallo
    Genieters .Jullie hebben het goed naar je zin zo te lezen.
    Doe voorzichtig en geniet er lekker van. Hier gaat alles goed.
    Veel liefs Jennifer

  • 30 April 2015 - 19:26

    Dorothy:

    Hallo Jack en Sam, je ziet het is nu wel gelukt, leuk om te lezen!!!

    Dorothy

  • 03 Mei 2015 - 09:05

    Tamara:

    Wauw Groots, intens en wat een bijzondere ervaringen! Super dat jullie deze twee dagen met Mike hebben mogen delen! Enjoy!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Over een paar weken is het dan zover dan ga ik een van mijn droom reizen maken samen met mijn vader! Op deze site komt mijn reisverslag te staan en hopelijk nog vele andere die in de toekomst komen gaan.

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 4911

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Roadtrip West USA

Landen bezocht: