dag 5 & 6 yosemite - sequoia - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 5 & 6 yosemite - sequoia - Reisverslag uit Curry Village, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 5 & 6 yosemite - sequoia

Door: samantha jansen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

03 Mei 2015 | Verenigde Staten, Curry Village

De eerste nacht in de tent overleefd! heb wel gedroomd dat de beren mij achterna zaten en ook koud gehad maar na een heerlijke warme camping douche zijn we weer klaar om de dag te beginnen.

Veteranen daar in tegen voelen zich blijkbaar helemaal herboren.. mijn vader vertelde me vannochtend doodleuk dat hij liever in zo een tent slaapt dan in een hotel, geef mij maar een hotel!

Wat dan wel een heerlijk moment is als je daarna op de veranda van de lounge gaat zitten en een uitkijk heb op half dome, de zon die opkomt en yosemite valley verlicht.

Om 9:15 vertekken we te voet richting de nevada falls een wandeling van 10 km. Onderweg weer een adembenemend mooie natuur waar je je als mens even heel klein voelt.
veel klimmen en rotspartijen maar om 12:30 hebben we de top van de nevada falls bereikt...
wat een partij water wat er naar beneden stort echt waanzinnig.

Na een broodje en wat drinken besluiten we nog een stukje verder te lopen richting the the half dome. In de zomer kan je deze ook beklimmen maar nu is deze nog gesloten.
aangezien het een behoorlijk eind lopen is naar the half dome besluiten we rond half 3 om te draaien en de weg naar beneden te wandelen.

Het is hier zo stil het enige wat je hoort is de waterval die haar water naar beneden gooit en de vogels die fluiten, soms ritselt het in de bosjes en loopt er een eekhoorn of een hagedis voor je voeten. Ook hebben twee keer aan toe een rendier voor ons zien staan. Helaas geen beren.

Na totaal 16 km te hebben gelopen komen we moe maar voldaan aan in het camp, na een biertje besluiten we een xl pizza te bestellen welke we nog geneens met zijn tweeën volledig op krijgen.

Om half 9 zijn mijn ogen al gesloten, en deze avond heb ik het al minder koud in bed (meer kleren aangetrokken).

's ochtends om 7:30 zitten we weer fris en fruitig in de auto richting seqouiapark. Na een actieve dag weer een dagje genieten en bijkomen in de auto.

Richting Seqouiapark park waar we de grootste boom willen bekijken, een lange rit van ongeveer 7 uur totaal in de auto.
Onderweg genieten we van het mooie landschap, aangezien ik een route binnendoor heb gekozen zien we veel van het binnenland waaronder de vele ranches.

Na 5 en een half uur rijden gaan we eindelijk onze benen streken en lopen we over de general sherman trail tussen de mega grote bomen. Op deze plek voel ik mij net klein duimpje alsof hier reuzen wonen, natuurlijk veel foto's gemaakt maar deze plek moet je echt ervaren om te ondervinden hoe groot deze bomen zijn.

Een kijkje in het museum en daarna richting moro rock en tunnel log.
bij moro rock naar 2030 meter gelopen met knikkende knieën maar het was de moeite waard want het uitzicht op de top is echt geweldig, hoe groot de natuur is, dit gevoel is zoals velen gevoelens onbeschrijfelijk.

Even met de auto door de tunnel die uit een gevallen boom is gemaakt gereden en dan op naar ons hotelin tulare. Nog een rit van 2 uur op de eindbestemming lekker een hamburger gegeten.

  • 03 Mei 2015 - 07:01

    Jennifer:

    Zo te horen weer een mooie dag geweest.doe voorzichtig.En op naar het volgende avontuur.

  • 03 Mei 2015 - 08:55

    Tamara:

    Super mooi geschreven meis! Wat heerlijk dat stuk over de ervaring van het kamperen en de nacht doorbrengen in een hotel! Fijn om dan je vader bij je te hebben die daardoor een ervaren kampeerder is! Sowieso natuurlijk een prachtige beleving die prachtige onvergetelijke herinneringen achterlaat voor je vader en jou! Die bomen lijken me fantastisch indrukwekkend maar zoals je schrijft moet je dat vast vooral zien! Heerlijk hoor meid! Het is jullie gegund!

  • 03 Mei 2015 - 10:50

    Patty:

    Hoi Sam en Jack wat prachtig hè zo de natuur. De tent overleefd en mooie hyking trails gemaakt zo te lezen. En Sam heel leuk geschreven want de sequoia trees moet je hebben gezien om er een voorstelling van te hebben. Bomen die al honderden jaren oud zijn en zo ontzettend groot. Maar dat hebben jullie ook al ondervonden met het eten, XL food is net een maatje te groot voor ons. Vooral je verslagen blijven schrijven want ze zijn heel leuk om te lezen. Have fun, take care. Liefs Patty.

  • 03 Mei 2015 - 11:26

    Mikie :

    Hoi skatjes, wat is het toch leuk om dat verslag te lezen, Sam je hebt daar een talent voor hoor. Heel levendig. Ik wist dat jullie het naar je zouden hebben. Het is een fantastisch vakantie land. Ik kijk uit naar je volgende verslag

  • 03 Mei 2015 - 13:31

    Annechien:

    Hoi Samantha en Jack, weer een mooi reisverslag, erg leuk om te lezen. Doe voorzichtig en heel veel plezier. Groetjes Annechien

  • 03 Mei 2015 - 22:34

    Lilian:

    Hoi hoi,

    leuk om weer verder te lezen, wat jullie allemaal zien en ondernemen.
    Petje af hoor als ik lees hoe hoog jullie hebben geklommen en dat je knieen knikken
    geloof ik graag Sam.
    Het zal echt indrukwekkend zijn en je moet het gezien hebben om te geloven,want in
    woorden en zelfs in foto's is het soms nog moeilijk over te brengen.
    Zeker het gevoel wat je erbij hebt zoals bij die gigantische oude bomen, ongelofelijk!!!
    Ik kijk weer uit naar het volgende verslag van jullie.
    Veel plezier en geniet ze samen.
    liefs van ons,
    Lilian & Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Over een paar weken is het dan zover dan ga ik een van mijn droom reizen maken samen met mijn vader! Op deze site komt mijn reisverslag te staan en hopelijk nog vele andere die in de toekomst komen gaan.

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 4919

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Roadtrip West USA

Landen bezocht: