dag 9 - universal studios - Reisverslag uit Glendale, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 9 - universal studios - Reisverslag uit Glendale, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 9 - universal studios

Door: samantha jansen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

06 Mei 2015 | Verenigde Staten, Glendale

Vannochtend hebben we  heerlijk uitgeslapen tot  maar liefst 8:000, inmiddels gaan we we aan het tijdsverschil wennen en aangezien we in een fijn motel zitten ook heerlijk geslapen.

's ochtends  konden we lekker rustig aan doen want het Universal Park gaat pas om 10:00 open en het is  maar 10 minuten rijden van h et motel. Dus  besluiten we  om tegenover het hotel  bij een eetcafe te gaan ontbijten.

Een heerlijk en goed gevuld  ontbijt op met  franse toast  twee eitjes bacon en papa had gebakken potatoes en ik heb  maar lekker een bakje fruit genomen.

Aangezien ik de afgelopen week al wat ben afgevallen (te merken aan mijn broeken) ondanks de hamburgers en donuts probeer ik het toch een beetje op de gezonde toer te houden.

Om 9:30 op naar Universal Studios, eenmaal aangekomen schrokken we wel van de kosten voor een parkeerplaats maar liefst 17 dollar dit was de parkeergarage aan de achterkant en was 10 minuten lopen naar de entree van het park wat heel goed  te  doen was. Het was ook nog mogelijk om  voor 25 dollar voor de entree van het park te parkeren.

In het park zelf hebben we een combiticket gekocht zodat we ook gelijk de kaartjes voor Seaworld hebben voor aankomende donderdag in San Dego.

We besloten om direct te  beginnen met de Studio Tour welke 45 minuten duurt een rondleiding langs de studio's en scenesets van hollywood, echt super veten gaaf om te zien je ziet  ook overal personeel lopen die bezig zijn met sets  op orde te  brengen enz.  Tussendoor nog een paar leuke momenten waardoor een 3d van King  Kong en een scene  uit  Jaws.  Met een super grappige gids hebben we een geweldige tour gehad.

Een ritje in de achtbaan van the simpsons,  transformers 3d, jurrasic Park en The mummy the Ride. En natuurlijk is papa overal mee in gegaan en had hij de grootste lol! Zeker toen we in de attractie  van Jurrasic Park gingen waar we in een boot zaten met allemaal chinezen die er  niets van begrepen.

Een paar  shows gezien die  echt de moeite waard zijn: Animal Actors  waar honden, katten, muizen, eendene en vogels getraind  zijn voor de film.

Special Effects waar we te zien kregen hoe de special effects worden gemaakt en Waterworld een suppervette shows met Stunts en stuntmannen die ook te  zien zijn in de echte hollywoodfilms! Een supervette show, hierbij is Ravelijn uit de efteling helemaal niets bij !

Na deze  show was er nog een mogelijkheid om  met deze sterren op de foto te gaan en heb ik een leuke foto gemaakt met onderr  andere Alex Smith uit The Walking Dead en The amazing Spiderman. Uiteindelijke hebben we alle attracties en shows gezien in 1 dag

Mijn vader was ook helemaal in zijn element om samen met een transformer op de foto te gaan en dat met zijn eigen selfstickie te filmen:D hoe toeristisch is dat

Ook in het park staan er veel gebruikte auto's en motoren die gebruikt zijn in bijvoorbeeld  inglorious Basterds  en The Mummy, hierbij is het ook  mogelijk om op de  foto te  gaan!  Een super leuke errvaring als je  veel  van films houdt.

Naast dat het super  leuk is en echt een aanrader om in LAnaar de studios te gaan is het ook echt hilarisch om te  zien wat voor mensen hier komen en wat hier  allemaal rond loopt,  we hebben onze ogen uitgekeken en er waren natuurlijk erg veel chinezen aanwezig en het mooiste is dat ze ook echt overal in gaan die chinezen maakt niet uit  hoe oud ze zijn!

Na een hele dag hier te hebben vermaakt zijn we nog over de Citywalk gelopen waar veel  eettentjes en souvenirsshops zijn en in tegendeel tot  disneyland Parijs is het hier goed betaalbaar! Zelf nog geslaagd  in een mooie trui van California voor weinig geld.

Ook een lekker chinees hapje gegeten voor maar 10 dollar per persoon (ongeveer 8 euro) wat erg goed en lekker was met groenten, is een keer wat anders dan de hamburger. We moeten natuurlijk wel een beetje blijven afwisselen anders wordt die hamburger ook zo saai! Dus  vooor  onze lieve mans die thuis is en de BBQ gaat voorbereiden graag ook wat groeten voor op de BBQ :D.

• 06 Mei 2015 - 08:52

Patty:

Hoi Sam en Jack heel apart toch om al die dingen te zien die je anders gewoon op tv ziet. En je ziet in Amerika is alles XL dus ook de attracties. Moet er even niet aandenken. Leuk dat de Chinezen alles proberen voor hen is het ook allemaal apart hoewel in Azië je ook de meest aparte dingen tegenkomt. Je ziet dat Amerika qua food ook aan het veranderen is dus volop variatie. Denk aan de military discounts bij dit soort gelegenheden en de outlets. Have fun take care, liefs Patty.

• 06 Mei 2015 - 09:30

Mikie:

Hoi, ja lachen he al die mensen en wat is het allemaal goed georganiseerd in de USA he . Ik vond die shows ook zo leuk , ik ben bij Lucille Ball geweest. Er mocht toen iemand uit het publiek meedoen hilarisch was dat. Nog veel plezier vandaag in LA grt mikie

• 06 Mei 2015 - 16:56

Annechien:

Hoi, jullie hebben weer een mooie dag gehad! In gedachten reizen wij met jullie mee. Sea World in San Diego is ook schitterend. Stel dat je Panda Express (chinees), tegenkomt, daar kun je ook lekker eten. Of bij Sizzler of Pondarosa. Hier kun je een steak bestellen met een saladebuffet. Daar gaan wij ook vaak heen voor de groentes enz. Heel veel plezier en groetjes, Annechien en Rene

• 06 Mei 2015 - 19:04

Jennifer:

Hallo
    Hier weer een klein berichtje van mij.hier alles ok en zo te horen kijken jullie je ogen uit.
    Lekker genieten en ik zal voor jullie groente spies maken.
    Doe voorzichtig xxx

• 06 Mei 2015 - 21:20

Lilian:

Hoi Sam & Jack,

Lijkt ons echt gaaf om rond te lopen bij de Universal Studio's en alles van dichtbij te bekijken en te beleven.
    Een hele leuke ervaring zo te lezen.
    Fijn dat jullie samen zo genieten van alles.
    Ben heel benieuwd hoe jullie het vinden in Sea World, lijkt me ook weer een mooie belevenis.
    Veel plezier in San Diego, geniet er van.

lieve groet, Rob & Lilian

• 10 Mei 2015 - 20:03

Tamara:

Hoi filmsterren! Wat fantastisch leuk om op de sets te mogen kijken en de technische kant van een film mee te krijgen. Dat wordt straks vast een heel andere beleving als er weer een film thuis op staat aangezien jullie nu weten hoe het in zijn werk gaat! Haha je kan je lol op Sam met al die achtbanen leuk dat je vader er ook zo van houdt dan hoef je niet als enige Hollandse reus tussen de Chineesjes in te gillen tijdens zo'n achtbaanritje!

Heel veel liefs Xx Tamaar