dag 12 & 13 - palm springs - Reisverslag uit Cottonwood Heights, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 12 & 13 - palm springs - Reisverslag uit Cottonwood Heights, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 12 & 13 - palm springs

Door: samantha jansen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

10 Mei 2015 | Verenigde Staten, Cottonwood Heights

Vannochtend lekker uitgeslapen tot 8:00, bij het koffie halen kwam ik erachter dat het behoorlijk nat was buiten. De voorspeling van mijn  lieve tante mike dat  San Diego altijd lekker weer is gaat helaas niet  op,  ik ben blij dat ik een regenjas heb meegenomen en in de harde regen vertrekken we naar Palm Springs.

 

In San Diego was het erg  druk op de  weg dus kwamen we pas om 12:15 aan in Palm Springs, hier zijn we direct doorgaan naar de kabebaan. Dit is tevens de grootste roterende kabelbaan  van de wereld, voor 24 dollar zijn we hiermee naar boven gegaan!

Het was  al  niet super warm maar er  hing ook een grote wolk in de bergen die de kabelbaan doorbrak.

Eenmaal  boven lag er een mooie witte sneeuwdeken over de bomen en de grond en was het aan het sneeuwen, hier hebben we lekker in de kou een rondje van ongeveer 5 km  gewandeld langs de scenic route.

Helaas hadden we door de wolkendeken niet veel uitzicht op Palm Springs waardoor we dus alleen mooie foto's van de witte bomen en de mist hebben kunnen maken.

 

Vanuit  Palm  Springs  was het nog  een uur rijden naar ons hotel in Joshua en aangezien we morgen een hele lange dag gaan rijden besloten we om maar vast  naar het hotel te gaan.

Onderweg zoals gewoonlijk in Amerika  heel veel  winkels  en restaurants tegen gekomen voornamelijk de bekende fastfoodketen! Op aanraden van mijn tante Annechien hebben we vandaag  besloten om bij Sizzler te gaan eten! Een hele goede tip! We hadden voor  een leuk bedrag onbeperkt spareribs en een onbeperkte saladebar en fruit! Dus vandaag lekker veel gegeten maar voornamelijk ook gezond!

 

De volgende ochtend op tid vertrokken, om 8:00  zaten we  in de  auto om als  eerst  een ontbijt  te  halen bij de Subway! Aangezien  we  vandaag maar liefst520 km gaan rijden lijkt een goed gevuld ontbijt  erg belangrijk.

Onderweg hebben we een geweldig uitzicht  waardoor de reis eigenlijk helemaal niet zo lang  duurt  als verwacht.

De eerste 100 km rijden we door de desert, bijna geen huizen,soms staat er een vervallen huis in the middle of nowhere en bedenk ik wie heeft dat hier ooit  neergezet en heeft hier  ook echt iemand gewoond?

Het zijn voornamelijkvergezichten en elk moment heb ik het gevoel dat ik in een cowboy film zit  en er opeens een cowboy op zijn paard de weg oversteekt of in de verte een indiaan achterna jaagt.

Mmmm  blijkbaar heb  ik  teveel films gezien want naast  de mannen in de dorpjes  met hun cowboyhoed die  op straat lopen en de  paarden die  in de wei staan zie  ik geen filmscenes.

 

Na  tientallen kilometers te hebben gereden komen we in de middle of the dessert een hektegen waar allemaal schoenen aan hangen, dit  is wel zo bizar om te zien aangezien er in de verste verte geen huis staat. Blijkbaar is het een soort gedenking aan ene Shoe tree.

Nog verder in the middle of the dessert ligt er opeens een dorp, ik denk dat er maximaal 200 man woont en veel  verder op ik denk op de afstand van utrecht naar Arnhem  kom je weer zo een klein dorpje tegen. Wie gaat er hier nou in de midden van de desert wonen? Maar het maakt het wel  zo mooi en zo amerikaans!

 

Vanuit  de desert wordt  het  opeens weer groener en rijden we door de heuvels. Na een paar  kilometer verder te zijn komen we vanuit de stilte weer in een dorp  terecht en hier is het  ook echt druk blijkbaar is er wat te doen! Er is een Vintage Markt gaande dus besluiten we om  hier te gaan kijken en het lokale leven van de amerikanen te proeven! Het is  net alsof ik in een film zit, allemaal kraampjes met hele oude spullen en skeletten van paarden en koeienhoofden die gevonden zijn in de desert! Helaas kan ik deze  spullen niet in mijn bagage meenemen naar nederland! Wel  hebben we een munt gekocht van 2,5 gulden uit 1941 welke in nederland  meer dan 50 euro waard is en we hier voor maar 2 dollar hebben gekocht. Verder waren er nog allemaal oude auto's en strijkijzers en allemaal oude onderdelen die je in nederland echt niet zal tegen komen zoals een oude badkuip, kapote kinderwagen en oude stoelen. Natuurlijk  was er een amerikaans bandje aan het spelen en liepen err  allemaal  mannen met cowboyhoeden en vrouwen met cowboyschoenen rond! Ook nog even met een man staan praten over de stierenhoorns die hij verkocht.

 

Na onze benen te hebben gestrekt nog ongeveer 2 uur te rijden maar wel allemaal binnendoor over de heuvels en door de haarspeldbochten. En daar was het dan vanuit de verte zag ik de mooie rode stenen al liggen, het leek net een begintune van een indianenfilm, wat een geweldig uitzicht! Vanaf hier was het niet meer ver naar het hotel en zeker niet met dit uitzicht! Eenmaal bij het hotel hadden we weer een super mooie schonen kamer en besloten we een hapje te eten bij de KFC. Morgen staat er weer iets heel leuks op het programma!!


  • 10 Mei 2015 - 06:09

    Jennifer:

    Was weer en leuk reis zo te horen. Voorzichtig en geniet van het uitzicht .
    Jennifer

  • 10 Mei 2015 - 15:00

    Patty:

    Hoi Sam en Jack jammer van het mindere weer in Palm Springs. Wij hebben toen niet de kabelbaan gedaan maar hebben wel Marylin Monroe ontmoet. Mooi he die uitgestrekte vlaktes. Goed om te lezen dat je toch ook wat adviezen opvolgt van familie die eens eerder in die omgeving geweest zijn. Heel bijzonder al die schoenen. Have fun, take care, liefs Patty.

  • 10 Mei 2015 - 17:54

    Judit:

    Hee Sam en Jack,
    Al veel mooie dingen gezien en meegemaakt daar lees ik!!
    Heel veel plezier nog en geniet ervan!!
    Groetjes Judit

  • 10 Mei 2015 - 18:31

    Annechien:

    Hoi Sam en Jack, al weer mooie belevenissen. Het blijft bijzonder. Wij zijn ook met de kabelbaan in Palm Springs geweest. Goed om te horen dat Het eten bij Sizzler lekker was. Veel plezier en veel groetjes voor jullie. Annechien en Rene

  • 10 Mei 2015 - 19:48

    Tamara:

    Hey meissie! Ik loop achterrrr! Zelf veel te druk geweest met de voorbereidingen en koffers inpakken dus ik ga nu een inhaalslag proberen te doen! Morgen vliegen dus mogelijk ben ik steeds wat later

  • 10 Mei 2015 - 20:43

    Lilian:


    Hoi Sam &Jack,

    genieten zo te lezen.
    Raar is dat als je een hele tijd geen dorp of stad tegen komt en in de middle of nowhere rijdt.
    Hebben wij ervaren in Australie in de Outback, net of je alleen op de wereld bent.
    Grappig alsof je in een Western zit, lijkt je misschien wel wat cowboygirl.
    Geniet daar samen in het Wilde Westen en wie weet kom je nog met een cowboyhoed terug!!!!
    Veel plezier morgen met de leuke dingen die jullie gaan doen.

    Lieve groetjes van ons,
    Rob & Lilian

  • 11 Mei 2015 - 08:10

    Mikie:

    Hoi Sam en Jack, gelukkig gingen jullie reizen die dag met de regen zonde he! Maar dan ook nog sneeuw zien in de woestijn , hoe apart is dat. Geniet van Sedona en de mooie rotsformaties daar. Liefs mikie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Over een paar weken is het dan zover dan ga ik een van mijn droom reizen maken samen met mijn vader! Op deze site komt mijn reisverslag te staan en hopelijk nog vele andere die in de toekomst komen gaan.

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4933

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Roadtrip West USA

Landen bezocht: