dag 16 & 17 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 16 & 17 - Reisverslag uit Grand Canyon Village, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 16 & 17

Door: samantha jansen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

14 Mei 2015 | Verenigde Staten, Grand Canyon Village

Vannochtend een beetje uitgeslapen en om 8:30 zaten we aan ons ontbijt met yoghurt en cruesli.

Aangezien we vanavond een andere kamer krijgen moeten we ons even afmelden bij de receptie, wel erg goed geregeld aangezien we onze bagage in onze kamer kunnen laten staan die wordt door het personeel  naar onze nieuwe kamer gebracht.

Om 9:30 vertrekken we te voet via de bright angel trail de grand canyon in. Er zijn drie mogelijke rustplaatsen helaas is het niet mogelijk om tot de rivier te lopen in 1 dag en weer terug dus pakken we het verst mogelijke pubt: indian garden.

Heen en terug naar indian garden is 15 km , waarvan 7,5 km alleen maar dalen en daarna 7,5 km alleen maar klimmen.

De reis te voet verliep zeer voor spoedig naar beneden en om half 1 waren we bij indian garden aangekomen om heerlijk te lunchen en te rusten voor de tocht naar boven.

Onderweg naar beneden zagen we al mensen naar boven klimmen en het leek erop alsof die het er heel moeilijk en zwaar mee hadden, sommige zagen er zelfs uit alsof ze zo dood konden neervallen.

Dus met dat beeld in gedachten zij  we om 1:00 de tocht naar boven begonnen.

Uit mijn verbazing waren we al om 1:48 bij het eerste rust punt (inmiddels 2,5 km klimmend erop zitten) de twwede stop, weer 2,5 km verder kwamen we om 3:00 aan. En tot onze grote verbazing stonden we om 4:00 weer boven aan de grand canyon.

Een tocht waar ze 7-9 uur adviseren hebben we in 6,5 uur gedaan, iets waar ik heel erg trots op ben.

Ook bij de receptie stonden ze te kijken dat we het zo snel hadden afgelegd en kregen we het compliment dat we in topconditie zijn, mmm ik wil niet weten wat de gemiddelde co ditie van een amerikaan is.

S avonds lekker een hamburger op en onszelf ook maar getrakteerd op een heerlujk toetje!

Wat wel grappig is er staat bij elke maaltijd of dessert hoeveel calorieën deze bevat, en mijn vader durdde het eerst niet aan maar heeft toch voor ghet toetje (een overheerlijke brownie) met de meeste calorieën gekozen, maar liefst 1138! Heeft hij ook zeker verdiend  na deze tocht waar hij als cowboy de canyon in gegaan is om het ultieme gevoel te krijgen! Ik heb het bescheiden gehouden met mijn cheesecake van 300 calorieën.

Na een heerijke nacht slapen in een kamer met twee queen bedden hadden we vandaag een rustige dag op het programma. Op weg naar Page wat ongeveer 3 uur rijden is van de Grand Canyon. We hebben dus weer lekker uitgeslapen en rond 10:00 vertrokken we pas.

We hebben er veel langer over gedaan door de vele tussenstops bij de scenic points. En ook bij deze scenic points hebben we de nodige kilometers gelopen, denk in totaal dat wwe toch weer op 5 km zitten.

In de middag rond 15:00 kwam aan vlak bij Page waarbij we al weerr veel verschillende landschappen hadden gezien, veel desert maar ook groen!

Net voorr Page bij Horseshoebend gesttopt en hier een paar  mooie shots genomen!

Eenmaal in het hotel wat ik had geboekt bleek dat ze overboekt waren, had ik nog niet eerderr meegemaakt maar eens moet  de eerste keer zijn. Ze hadden netjes een soort gelijke kamer bij een ander hotel in de buurt waar we ons naar toe waagden, kreeg nog de tip mee dat de zonsondergang bij Horseshoebed om 6:30 erg mooi is!

Ingeschekt bij het andere hotel, mooie kamerr en weer tevreden. Inmiddels  een hapje eten bij de burgerking en op naarr Horseshoebend voor die mooie zonsondergang foto!

Geloof het of niet maar ik he  1,5 uur op een steen  gelegen (het is namelijk behoorlijk hoog en stijl dus blijven staan lukt mij niet) om die zonsondergang foto te maken, en ja tuurlijk net  als de zonondergaat valt deze  achter een dikke wolkwaardoor er blijkbaar niet veel te zien is!

• 14 Mei 2015 - 06:44

Jennifer:

Nou Sam knap al dat lopen.zo te horen weer een elke ga geweest. De tijd gaat snel nog maar een week en zit het er weer erop dus geniet er nog van en ook een beetje van het slechte eten want Jack krijgt straks weer gezond eten. Doe voorzichtig .liefs jennifer

• 14 Mei 2015 - 08:38

Annechien:

Hoi Sam en Jack, jullie hebben weer veel gezien en gedaan! Leuk om het verslag te lezen. Veel plezier en geniet ervan! Groetjes Annechien en Rene

• 14 Mei 2015 - 09:41

Patty:

Hoi Sam en Jack heerlijk zo'n brownie en cheese cake. Niet alleen genieten van de andere natuur maar ook van de plaatselijke cultuur, eten en drinken. Helaas geen Indianen tegengekomen maar wel een prachtige natuur, je weet soms gewoon niet waar je kijken moet. Ja dat is zo met de Amerikanen. Of ze doen alles met de auto of zijn topsporters, een middenweg is er vaak niet. Goede afwisseling zo, rondrijden en rondlopen. Goed dat je van die lekkere schoenen hebt gekocht. Leuk dat je de cowboy naast je hebt het is tenslotte het Wild West gedeelte van Amerika. Je ziet ook dat in Amerika dat de klant echt de koning is en je goed behandeld wordt. Nou Sam en Jack blijven genieten zeker van jullie laatste week en Jack hoed op bij aankomst Schiphol!! Have fun take care, liefs Patty.

• 14 Mei 2015 - 13:32

Lilian:

Hoi Sam & Jack,

stoer Sam een cowboy naast je, veilig gevoel - was het natuurlijk toch al!!!
    Wat een genieten van een mooie omgeving, maar veel mooie foto's maken.
    De tijd gaat hard van je Amerikareis, maar zo te lezen is het echt een droomreis zoals je gehoopt had.
    Nu jij nog je cowboylaarzen dan zijn jullie een mooi stel bij elkaar.
    Zo vader - zo dochter die op schiphol aankomen.
    Geniet nog van jullie laatste week in Amerika.
    Liefs van ons, Rob & Lilian