dag 18 & 19 - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 18 & 19 - Reisverslag uit Tropic, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 18 & 19

Door: samantha jansen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

16 Mei 2015 | Verenigde Staten, Tropic

Vandaag is het donderdag 14 mei, we zijn inmiddels bijna 3 weken op pad en inmiddels in Page beland een tour door de anteloppe canyoon staat vandaag op het programma.

Aangekomen bij het meldpunt en ons aangemeld zien we een donkere lucht in de verte over de canyon gaan, het onweert en begint keihard te regenen. Niet iets wat je graag wil op vakantie maar toch heeft het  een magisch beeld. Nadat de regenbui was opgehouden gingen  we in de jeep richten de anteloppe canyoon, eenmaal daaraangekomen werd er vermeld dat de toers vandaag niet door gingn door het hoge  risico van een flash flood.

Helaas alleen een korte jeep tour gehad en de canyons niet  kunnen zien.

We besloten om lekker een koffie te gaan halen bij de  starbucks en daarna al richting Bryce  Canyon te gaan rijden aangezien dit ook nog  bijna  3 uur rijden is en ook een uur later  is. Onderweg erg slecht weer gehad met behoorlijk regenbuien maar in de middag om 16:30 kwamen we aan in Bryce Canyon.

Het was mistig en slecht weer dus besloten we lekker door de souvenirwinkel te slenteren waar ik mezelf heb verwend met een boek "the old west" over de geschiedenis van Amerika.

Er bleek een Dinnershow te zijn en ook een rodeo, helaas was de rodeo nog gesloten dus hebben we besloten om voor de volgende avond de dinnershow te reserrveren.

Verder een rustige avond, lekker broodje bij de subway gehaald en alvast een start gemaakt in mijn boek.

Vrijdag werden we wakker en was het buiten helemaal wit, het had vannacht gesneeuwt en voor vandaag geven ze ook sneeuw af, bij het visitor center wordt  wandelen ook afgeraden omdat er grote kans is op onweer tevens is het ook erg koud buiten! Blij dat ik warme kleding heb meegenomen en deze ook kan gaan gebruiken vandaag :D

We besluiten om alle  vieuwpoints in bryce af te gaan met de auto en dat is  een goed idee,  we starten bij  het verste punt wat  30 kilometer rijden is: Rainbowpoint. Onderweg hadden we behoorlijke sneeuwbuien en had  ik al zin om te gaan skien.

Bij rainbowpoint was helaas niet veel  te zien alleen maar mist, maar steeds meer naar de ingang van het park werd het steeds helderder en we  hebben zelfs nog zon en blauwe lucht gehad wat bryce canyon echt tot een magisch sprookjeslandschap maakt.

In de middag besloten we om nog maar even naar Panquitch te gaan een dorpje wat ongeveer 20 minuten rijden is van Bryce Canyon,  in de buurt is er verder niet veel om indoor te  gaan shoppen.

Panquitch is echt een super klein dorpje maar hebben hier wel  een hele leuke cowboy winkel gezien waar ze allemaal vintage dingen hadden en ook allemaal oude cowboy spullen erg leuk om  rond te lopen!

Na een paar souvenir/vintage winkels te hebben bezocht besloten we om naar het motel te  gaan om nog even te rusten voor de dinnershow.

Om 7:00s stonden we klaar voor de deur van de dinnershow en we hadden een mooi plekje helemaal vooraan, we zaten samen met stelletjes uit engeland, Californie en Colorado aan tafel waar we gezellig mee hebben gekletst! Een lekker flesje wijn erbij, we hebben heerlijk van de maaltijd genoten een heerlijke steak en zeker van de leuke gezellige country muziek!

Helaas alleen een korte jeep tour gehad en de canyons niet  kunnen zien.

• 16 Mei 2015 - 07:24

Annechien:

Hoi Sam en Jack, jammer dat de weersomstandigheden soms een beetje tegen zitten, helaas, daar doe je niets aan. Weer een leuk reisverslag. Veel plezier en groetjes. Annechien en Rene

• 16 Mei 2015 - 07:26

Jennifer:

Jammer van het weer maar zo te horen was het weer een geweldige dag.genuet nog van jullie laatste week. Doe vooral voorzichtig.
    Veel liefs Jennifer

• 16 Mei 2015 - 09:46

Patty:

Hoi Sam en Jack weer heel wat meegemaakt zo te lezen. Toch ook wel apart om het weer zo mee te maken maar goed aangepast want de natuur gaat toch haar eigen gang. Leuk om toch ook weer andere mensen tegen te komen die net als jullie op pad zijn. Ja jullie hebben een behoorlijke rit achter de rug maar nog 1 week te gaan met volop nieuwe ervaringen. Leuk dat je een boek hebt gekocht. Ik heb wel interesse wanneer je het boek gelezen hebt. Volgens mij komen jullie straks op paarden de aankomsthal Schiphol binnen. Ik zal jullie reisverslagen missen want ik kijk er elke morgen naar uit. Nou Sam en Jack take care, have fun. Liefs Patty.

• 16 Mei 2015 - 10:38

Natalie:

Hoi Sam en Jack, Jammer dat we altijd afhankelijk zijn van het weer om dingen te kunnen zien en doen. Lijkt Nederland wel, hier wordt ook veel verpest door de regen:( Maar ik denk dat het ook heel gaaf is om die donkere luchten te zien en die keiharde regen mee te maken. Dat zijn buien die je in Nederland niet veel zal meemaken. Nog maar 1 weekje te gaan, wat gaat de tijd toch snel! Geniet er van en probeer zoveel mogelijk te zien en te doen. Uitrusten kan dan wel weer in het vliegtuig:) Toch?? Dikke kus Natalie

• 16 Mei 2015 - 16:13

Mikie:

Hoi Sam en Jack,

Ik ben heel benieuwd naar de foto's van Brice in de sneeuw, gelukkig had ik daar over verteld en had je warme kleding bij, ik heb het daar koud gehad

• 16 Mei 2015 - 16:19

Mikie:

Ik ga hier maar even verder want er is een gedeelte niet geplaatst . Wat leuk dat jullie daar naar een show zijn geweest dat is toch het verhaal van het westen. Cowboys en paarden. Gelukkig hebben jullie nog een week om nog meer te zien en ook voor ons leuk om je verslag nog even te lezen ik kijk er iedere dag naar uit .Gerard en ik hebben ontzettend veel zin gekregen om ook weer naar de States te gaan. Veel plezier nog deze week grtn van ons