dag 3 - San Francisco - Reisverslag uit Russian Hill, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 3 - San Francisco - Reisverslag uit Russian Hill, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 3 - San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Samantha

01 Januari 1970 | Verenigde Staten, Russian Hill

vannochtend gaat mijn innerlijke wekker weer om 5:00 af en ik ben klaar wakker. Vandaag staat een dagje fietsen door San Francisco op de planning, dat word dus makkelijke kleding aan!

De lucht is strak blauw en de zon schijnt al als we om 7:45 ons motel uitlopen na een eenvoudig ontbijt van koffie met croissant en een donut. In ieder geval genoeg suikers om vandaag te gaan verbranden.

Bij de pier huren we bij Blazzing Sadlles een fiets, zeer fijne fietsen en we worden goed en vriendelijk geholpen.

We besluiten om over de Golden Gate Bridge te gaan fietsen richting mill valley en daarna met de ferry terug om nog naar Golden Gate Park te fietsen. Eenmaal langs de kust stoppen we wel om de 300 meter om weerr een foto te maken van de Golden Gate Bridge, het is super mooi en helder weer waardoor de brug er heel mooi uitkomt.

Eenmaal op de brug bekruipt me een overweldigend gevoel, wauw wat is dit hoog en bedenk ik mij opeens dat bungee jumpen toch niet echt voor mij is weggelegd. Een filmpje over de brug en deze is nog behoorlijk lang.

Richting sausilito is het allemaal bergafwaarts en dit gaat behoorlijk hard, zit mij te bedenken dat deze fiets tocht toch niet helemaal weggelegd zou zijn voor mijn moeder, ze had het klimmen wel leuk gevonden maar die stijle hellingen naar beneden...

In sausilito gaan we eerst even van het mooie weer genieten op een terrasje, maar ondanks een zon is er nog een fris windje waardoor alleen mijn gezicht is verkleurd en mijn handen verbrand.
Het is pas 11:30 en we hebben al een behoorlijk stuk gefietst en veel gestopt om foto's te maken dus mijn vader besloot om niet de ferrry terug te nemen maar gewoon terug te fietsen over de golden gate bridge richting golden gate park, dat betekend dus ook de enorme steile helling naar boven. Maar eerst nog verder richting Mill valley.

Bijna in Mill valley rijden we door een paar mooie straten heen waar echte amerikaanse huizen staan zoals je ze herkend in films, overal een hek omheen. Staan echt super mooie huizen tussen.
Eenmaal in Mill Valley is er een klein centrum met terrasjes, mijn vader dacht een andere route weer terug te nemen (advanced) maar eenmaal de berg op en niet eens wetend of het wel de goede route is (aangezien er nergens iets stond aangegeven) toch maar besloten om gewoon dezelfde weg terug te nemen.

Inmiddels is het een uur of twee en zitten we al 6 uur op de fiets en gaat mijn kont een beetje zeer doen, langs de supermarkt om even snel een broodje te halen en op weer verder richting San Francisco.
En daar gaan we een lange weg omhoog richting de golden gate bridge, de heenweg was makkelijker :D een kwestie van remmen en sturen, nu moet ik echt aan het werk. Maar helemaal tot boven gered zonder te lopen.

We gaan richting het Golden Gate Park en hier zijn nog wat heuvels te beklimmen, de pijn in mijn kont van het zadel is inmiddels erger geworden waardoor sommige stukken niet meer te fietsen zijn maar gewoon even rustig lopen, langs de kust nog een paar mooie plaatjes geschoten. Inmiddels hebben we de brug van bijna alle kanten gefotografeerd.

Onderweg richting het park waar we door woonwijken fietsen valt het me op dat de amerikanen echtt zeer vriendelijke mensen zijn en ze willen je graag helpen, in nederland had ik al ergens in belgie gestaan inmiddels maar hier helppen ze je eerlijk en oprecht, kunnen wij nederlanders nog wat van leren. Ook het verkeer is zeer vriendelijk.

Een stukje door het Golden Gate Park en daarna besluiten we weer naar de pier te fietsen om de fietsen in te leveren, daar komen we rond 16:30 voldaan aan en ik met een stale pijnlijke kont.
kregen nog een complimentje aangezien er niet veel mensen warren die de route zo fietste zoals wij het hadden gedaan en zeker niet de fanatieke nederlandse fietsers, nou dan voel ik me toch wel even goed voor iemand die in nederland zelden op de fiets zit.

Na zo'n tocht heb ik wel een overheerlijk Ben & Jerry ijsje verdiend! deze gaat er dan ook smakelijk in, heerlijk met koek en een rand van chocolade en nootjes.
Met de Cabeltram naar boven om een hapje te gaan eten, maar mijn vader besluit om eerst een portret van ons zelf te maken bij een straatartiest.
Deze man was geboren in schotland en had ook in nederland gewoon en nu woonde hij met zijn vrouw in Amerika omdat zij amerikaans was, 10 dollar armer en een hilarisch portet rijker gaan we op naar de cabeltrams.

Dit is een leuke ervaring die je zeker moet hebben meegemaakt als je in San Francisco bent. We hadden een mooi plekje om te staan.
Voordat we morgen verder het binnenland in gaan nog even een heerlijke maaltijd gehad bij "the stinking rose", hier wordt alles met knoflook gemaakt! heerlijk een portie spare-ribs op met smashed potatos en hele knoflookteentjes en om het af te maken een overheerlijke garlic wijn.

Eenmaal in hotel voel ik de pijn in mijn kont en een voldaan gevoel, ik hoef mij alleen maar achterover te laten vallen op bed en mijn ogen vallen vanzelf dicht!

  • 30 April 2015 - 16:37

    Patty:

    Nou Sam en Jack ziet er erg sportief uit maar ook het verhaal lezende, voel ik de pijnlijke billen. Heb laatst een fiets onderbroek gekocht eigenlijk had je die moeten hebben. Eindelijk gegeten in the stinking rose zal in de ochtend lekker hebben gestonken bij jullie op de kamer. Bye bye San Francisco op naar volgende bestemming!! Have fun take care, liefs Patty.

  • 30 April 2015 - 18:17

    Ed:

    Hee sam en jack
    Ziet er heel leuk uit aan je verhaal te lezen.
    Veel plezier nog. Nog 66 dagen
    Groeten ed

  • 30 April 2015 - 19:15

    Dorothy :

    Hoi Jack en Sam

    Leuk hoor jullie verhaal. Kan ik de eerste twee ook nog lezen, daar kwam ik niet door heen maar deze derde gaat goed. De aanhouder wint.

    Leuk hé San Francisco. Daar ben ik ook geweest en die brug, geweldig. In San Francisco zijn we ergens, ik dacht bij China Town, waar je met een auto van een berg naar beneden kon rijden dood eng, maar wel leuk.
    Die tram vond ik ook geweldig en dat je over al die heuvels heen gaat. Leuk hoor. Geniet maar lekker met je vader dat is echt uniek.
    Liefs uit Duitsland en een dikke kus voor allebei.
    Dorothy

  • 30 April 2015 - 19:36

    Annechien :

    Hoi Samantha en Jack, leuk om het uitgebreide reisverslag te lezen. Sportief hoor! San Francisco is 1 van de mooiste steden van Amerika, wij zijn er vier keer geweest, blijft mooi. Goed uitrusten voor morgen, veel plezier. Groetjes Annechien en Rene

  • 30 April 2015 - 23:19

    Jennifer:

    Sportief hoor Sam knap gedaan. Lekker slapen en op naar jullie volgende avontuur.
    Doe voorzichtig .liefs Jennifer

  • 03 Mei 2015 - 09:14

    Tamara:

    Wauw knoflook wijn?!?! Dat klinkt heel bijzonder wat een super leuk eettentje! En wat een bikkels! Knap hoor! Ik ben heel benieuwd naar jullie portret! Liefs Xx Tamara

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Over een paar weken is het dan zover dan ga ik een van mijn droom reizen maken samen met mijn vader! Op deze site komt mijn reisverslag te staan en hopelijk nog vele andere die in de toekomst komen gaan.

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 4941

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Roadtrip West USA

Landen bezocht: