dag 7 & 8 - barstow / los angeles - Reisverslag uit Glendale, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 7 & 8 - barstow / los angeles - Reisverslag uit Glendale, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 7 & 8 - barstow / los angeles

Door: samantha jansen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

05 Mei 2015 | Verenigde Staten, Glendale

Na een vreselijke nacht in een hotel met een smoking kamer was ik al vroeg wakker e  zaten we om 7:15 al in de auto. Heb dan toch liever een overnachting in een tent. Onszelf maar even lekker verwend met een heerlijke starbucks koffie en een warm croissantje bij de donutbar.

 

Vandaag is het lekker warm zelfs al 's ochtwnds om 7:30 dus ben erg blij dat ik in mijn korte broek, tshirt en slippers loop. We gaan inmiddels steeds meer zuidelijker wasr het weer dus ook warmer wordt,

Vandaag gaan we 312 km rijden naar Barstow waar we naar calico ghost town gaan. Aangezien dit een en al snelweg is zijn we er om 12:15.

 

Best raar om te bedenken dat dit ongeveerde lengtevan Nederland is en dan een en al snelweg. Tijdens de rit komen we door een lang uitgestrekt stuk landschap waar de  hitte overheerst.

En opeens in de middle of nowhere komt err een stad uit de grond genaamd Barstow, Hier ligt Calico Ghost Town

 

De hele middag hebben  we ons vermaakt in deze toeritische Ghost Town. Ondanks  het  toeristisch is was het erg leuk om te zien en mee te maken er wordt namelijk wel door middel van museauen materiaaleen beeld gegeven van vroeger. In dit kleine dorpje waar silver werd gewonnen leefde rond1900 ongever 1200 inwoners wat ergveel is voor de omvang van dit dorp

We kregen even het gevoel  alsof we door  een western film liepen met alle houten huisjes.

 

Na een middag  ons vermaakt te hebben en ik  ook mijn eerste souvenir heb gekocht gingen we op zoek naar ons hotel,  heel veel beter dan het  vorige hotel was het niet want de Wifi deed het niet goed en de kamers  waren helaas ook niet helemaal schoon, tenmisnste niet voor mijn gevoel.

 

Eind van de middag zijn we  naar het outlet center geweet in Barstow, en o wat geweldig hier zou ik de hele dag kunnen shoppen!  Tommy Hilfiger, Guess,  Reebok, Timberland en nog  veel meer en alles met 50 % korting! Hier al gelijk geslaagd met een leuk jurkje van Tommy Hilfiger voor maar 27 euro! I LOVE AMERICA!

Na ongeveer 2,5 uur rond te  hebben gelopen besluiten we om in Las Vegas verder te gaan shoppen en nog even langs de Wallmart gegaan waar ik maar wat eigen dekbedspullen heb gehaald omdat ik dat toch wel fijner vond in het huidige hotel.  

 

's avonds weer op tijd  naar bed en helaas kon ik niet verder met mijn verslag publiceren aangezien de WIFIhet niet deed.

 

Maandag ochtend 8:00 rijden we richting Los Angeles waar  we twee nachten zullen verblijven,  vanuit Barstow ongeveer 2 uur rijden. Maar onderweg toch even een stop gemaakt bij de Starbucks.

Eenmaal in Los Angeles, wat ik meerr een provincie vind lijken dan een stad is het erg druk op de weg, zoveel auto's bij elkaar heb ik nog niet eerder gezien en dit is dan ook echt niet vergelijkbaar met Nederland.

 

In de ochtend rijden we door het Griffith Park waar we een paar mooie shots maken van het Hollywood symbool en het uitzicht over  de stad, wat imens groot! Je ziet  meerdere  hoogbouw maar niks centraals waardor het echt lijkt op een dichtbevolkte provincie.

Vandaag kunnen we al vroeg inchecken bij ons Motel om 12:00 dus besluiten we dat gelijk te gaan doen en de spullen te gaan droppen.

 

Dit maakt me helemaal blij aangezien we  hier  twee nachten verblijven. Het is eindelijk weer  een schonen nette  kamer en de WIFI doet het ook.

Snel de spullen gedropt en op naar Hollywood Boulevard waar we een rondje lopen over de Walk of Fame. Een paar bekende namen gespot waaronder: Vin Diesel, Johnny Dep, Whinnie  the Pooh, Tom Jones, Bil Crosby en Woody Woodpecker.

 

Verder zijn hier voornamelijk veel souvenir winkels en heel veel mannetjes die hun sight seeing tour aanbieden langs de huizen van de sterrren.

Aangezien ik wat korings folders had meegenomen uit het hotel en hier een kortingsbon voor madamme  tussaud in stond zijn we daar naar  binnen gegaan! Uiteindelijk een h ele goede keuze! En zeker  voor papa: hij was net een kleuter in een speeltuin :D

We hebben heel veel foto's en de meest hilarische filmpjes gemaakt met John Travolta, Al Pacino, Beyonce, Obama en nog vele andere beroemdheden.. Na een 3 uur lang lachen en grienen hadden we toch veel van hollywood gezien of in ieder geval van de mensen die hier beroemd zijn geworden.

 

Inmiddels wel erg honger gekregen aangezien we in de middag ook niet veel hadden gegeten dus besloten we om met de andere kortingscoupon bij het Hard Rock Cafe te gaan eten waar we vriendelijke werden bediend en een heerlijke  maar oovervolle maaltijd hebben genoten.

 

Allebei helemaal kapot en inmiddels ook  behoorlijk afgekoeld  besluiten we lekker naar het motel te gaan, morgen gaan we naar de universal studios dus moeten we weer helemaal fit zijn.

  • 05 Mei 2015 - 07:45

    Jennifer:

    Lekker slapen naar zo'n vermoeiende dag. Ik ga maar eens een stuk oefen voor de vierdaagse.geniet daar lekker maar doe vooral voorzichtig . Hou van jullie en vind het heel fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben.
    Liefs Jennifer

  • 05 Mei 2015 - 08:34

    Patty:

    Hoi Sam en Jack, teenslippers en een lakenzak en je kan alle hotels aan. Jammer van het mindere hotel maar kunnen jullie meer genieten van de nieuwe kamer!! De outlets zijn idd geweldig ook die bij Las Vegas. Calica ghost town net alsof je een cowboy film inloopt. Leuk he om het geheel in LA zo te zien, ik vind het heel herkenbaar vanaf al de film die we heel vaak zien. Meiden in bikini op de rolschaatsen langs het strand maar iZeker ook Hollywood. Hier gaat alles goed, gisteren herdenking 04 mei en vandaag viering van de vrijheid. Ik ga naar het bevrijdingsfestival in Almere namens het Veteranen instituut. Ben benieuwd. Voor jullie have fun, take care, liefs Patty.

  • 05 Mei 2015 - 09:06

    Natalie:

    Hoi Sam en Jack,

    Wat een mooie reis! Hier gaat alles goed. Nu nog heel mooi weer, maar vanmiddag barst het los. geniet nog van jullie reis. Heel veel groetjes van ons. xxx

  • 05 Mei 2015 - 09:27

    Tamara:

    Hey Sam en Jack wat fijn dat jullie nu een fijne nacht kunnen maken zonder dat jullie je bed uitgerookt worden! Wat een geweldige ervaringen weer! Ik wens jullie een goede nachtrust zodat jullie goed uitgerust zijn voor het volgende avontuur! Liefs! Knuffel Tamara

  • 05 Mei 2015 - 10:01

    Mikie:

    Hoi Sam en Jack, heel veel plezier in universal studio's , geniet ervaren fijn dat het weer mee werkt. Krijgen hier storm heb ik begrepen

  • 05 Mei 2015 - 10:45

    Edwin:

    Sam en jack
    Sam goed te lezen dat alles goed gaat een minder hotelletje heb je altijd des te mooier is de volgende. Veel plezier met je volgend avontuur. groeten van ons xx

  • 05 Mei 2015 - 18:39

    Annechien:

    Hoi Samantha en Jack, weer superleuk om jullie reisverslag te lezen. Veel dingen zijn zo herkenbaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Over een paar weken is het dan zover dan ga ik een van mijn droom reizen maken samen met mijn vader! Op deze site komt mijn reisverslag te staan en hopelijk nog vele andere die in de toekomst komen gaan.

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 4940

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Roadtrip West USA

Landen bezocht: