dag 10 & 11 - san diego - Reisverslag uit Twentynine Palms, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu dag 10 & 11 - san diego - Reisverslag uit Twentynine Palms, Verenigde Staten van Samantha Jansen - WaarBenJij.nu

dag 10 & 11 - san diego

Door: samantha jansen

Blijf op de hoogte en volg Samantha

08 Mei 2015 | Verenigde Staten, Twentynine Palms

Vannochtend weer heerlijk begonnen met een goed ontbijt bij  de bistro waar  we gisteren ook hadden gezeten. En hetzelfde recept als gisteren genomen, french toast met eggs en bacon en fruit.

Helaas begon het wat minder goed, aangezien ik mijn bakje stroop heel nodig in mijn schoot moest laten vallen conclusie: een stroperige plakkende broek! Gelijk maar een schone broek aangetrokken en ben ik ook nog zo slim om met  mijn schone broek op de plakkerige stoel te gaan zitten, Goed begin van deze ochtend!

 

Op naar Santa Monica, het weer is vandaag niet heel lekker, bewolkt en ongeveer 14/16 graden helaas geen zin.

We zijn dus ook niet lang op de pier geweest maar het is natuurlijk wel een must om daar te lopen wat je in  veel films  ziet. De acthbaan en het reuzenrad zijn in het echt vele malen kleiner dan in verscheidene films.

 

Na een rondje  over de pier besluiten we om richting San Diego te gaan rijden aangezien deze rit ook nog eens 2 uur duurt. Uitiendelijk zelfs langer want  het verkeer in LA is druk, er rijden heel veel auto's en het lijkt er wel chronish file te staan ondanks dat  er 5 rijbanen zijn.

Eenmaal aangekomen in San Diego besluiten  we om naar het oude centrum te  gaan waar veel souvenir winkeltjes zijn, musea en allemaal kleine marktjes met leuke hebbe dingen.

Er zijn hier veel mexicaanse invloeden en we horen dat er ook overal spaans wordt  gepraat en de vrolijke mexicaanse muziek galmt uit alle speakers.

 

Na een tijdje  te heben rond gelopen en de wolken steeds donkerder worden besluiten we om naar het hotel te gaan. Dit zit in Chula Vista en blijven we  2 nachten. Daar aangekomen ben ik weer  helemaal blij  want het ziet er netjes uit. Na een makkelijke noodlemaaltijd uit de winkel duik ik lekker mijn bedje in!

 

De volgende ochtend gaan we om  9:30 richting Seaworld, helaas is het nog erg koud buiten en voorspellen ze wolken en regen met 16 graden. Dus vandaag een langebroek en trui maar aangedaan.

De hele dag blijft het afwisselend en raar weer, soms de zon en soms een hele koude wind.

 

Eenmaal  bij Seaworld is het heerlijk rustig we besluiten alle shows achter elkaar te bekijken te beginnen met de  "pet show" volgend daaraan de zeeleuwenshow, dolfijnenshoow en als afsluiter de orkashow!

Voornamelijk wezen kijken bij de dieren die we in nederland niet zo snel in de dierentuin tegenkomen dus natuurlijk de orka's en het antartica gebied.

Bij de ingang stond ook een bak met sauna visjes die je handen en voeten schoonmaken, ik durfde nog  steeds niet mijn hand erin te doen maar mijn vader heeft zich er wel aan gewaagd, wel heb ik mezelf zo ver gekegen om een kleine haai te aaien :D al een behoorlijke overwinning voor mij.

 

De shows zijn hier in amerika erg goed in elkaar gezet, de amerikanen zijn ook echt gek maar kunnen goed  entrertainen en verkoppen dat blijkt wel in de shows dat ze zichzelf makkelijk voor schut kunnen zetten en dat  er overal mensen rondlopen om je  merchandise te verkopen.

 

In de middag nog een ritje in de Atlanta een achtbaan waarbij je ook nat wordt (ik had verwacht dat het wel zou mee vallen, niet dus!) en als afsluiter met de kabelbaan genieten van het uitzicht over de stad vanaf het water.

 

Weer  in het motel lekker hapje eten gehaald om de hoek bij Taco Bel  met heerlijke dorito en taco's.

In de  avond lekker film kijken Grease 2 en dirty dancing, wat wel erg opvalt op de amerikaanse tv dat er om de 10  minuten reclame is,  alsof het niet erger kan dan in nederland!


  • 08 Mei 2015 - 11:34

    Mikie:

    Hoi, jammer dat het weer niet mee werkt maar even goed blijft seaworld een leuk park. Op naar de woestijn en hopen op beter weer grtn mikie

  • 08 Mei 2015 - 17:37

    Patty:

    Hoi Jack en Sam in LA zeker heel apart de Monica pier. Nostalgie en leuke plaatjes zoals we zien in diverse films. Ook de beach met het fiets- en voetpad ernaast, erg herkenbaar.
    Op naar andere mooie plaatjes binnen het grote continent Noord Amerika en hopelijk komt de zon ook weer schijnen. Have fun take care, liefs Patty.




  • 09 Mei 2015 - 07:59

    Annechien:

    Hoi, weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Omgeving van LA blijft bijzonder. In San Diego zit volgens mij de grootste marine haven. Misschien kun je een rondvaart maken in de haven. Het weer wordt wel weer beter. Heel veel plezier! Groetjes Annechien en Rene

  • 10 Mei 2015 - 19:54

    Tamara:

    Hoi Jack en Sam wat vreselijk nog meer reclames haha maar wat een mooie belevenissen weer! Heel gaaf! Kan niet wachten op al die mooie plaatjes! Hihi lekker bezig Sam met die stroop gelukkig ben je er niet blijven plakken....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Over een paar weken is het dan zover dan ga ik een van mijn droom reizen maken samen met mijn vader! Op deze site komt mijn reisverslag te staan en hopelijk nog vele andere die in de toekomst komen gaan.

Actief sinds 09 Feb. 2015
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 4938

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 23 Mei 2015

Roadtrip West USA

Landen bezocht: